söndag 9 januari 2011

PA Resources Ett problembarn!

Lite funderingar kring Par efter cornucopias inlägg idag.

Par kommer troligtvis att gå ner mer, bottenfiske är bara korkat så här kort inpå. Det är bättre att sitta lugnt vid sidlinjen.
Det finns mycket bättre bolag i sektorn.
Förtroendet för bolaget är superlåg hos bearnaise och stora "korkade elefanter". Det kan skapa ännu mera tryck nedåt den närmsta tiden. Men visst kan vi få ” dead cat bounce” tillfälligt men det är att gamla bättre att lugna sig än att kasta sig på het gröt med volla. Fallande knivar är vassa.

Ville blanka skiten i fredags men jag var inte snabb nog i callen så jag fegade tyvärr. Sålde aktien turligt nog i mellandagarna när jag rensade i depån så det var lite surt att se den spika på 8 sek i veckan, klev ut på 7,60 ungefär gjorde lite över 40% sedan november då jag tog positionen så jag borde nog vara nöjd.
Var nära att bränna mig i våras i par också men kom ur med en betydelselös förlust med blotta förskräckelsen. Kliver kanske in igen om vi börjar närma oss 5 blecket med en liten slant om säljtrycket börjar ebba.

Bränt barn som inte skyr elden

Inga kommentarer: